Gisterenavond een DT240 achternaaf gereviseerd. De binnenzijde van de naaf en body waren erg smerig, en bovendien waren alle vier lagers versleten.
Allereerst de einddoppen eraf gehaald. Daarna de body, veren en ratchets eruit gehaald. Vervolgens de as verwijderd.
Voordat het lager aan de aandrijfzijde van de naaf eruit kan worden getrokken moet de ring nut er net een ring nut removal tool worden verwijderd. De tool zet je in de bankschroef, waarna je het wiel over de tool plaatst. Door met veel kracht het wiel linksom te draaien, komt de ring nut les, en kun je m eruit draaien. Hierna kun je met een lagertrekker de lagers uit de naaf en body trekken. De losse onderdelen zijn vervolgens schoongemaakt in een ultrasoonreiniger. Als alles schoon is worden de nieuwe lagers weer in de naaf en body geperst met een lagerpers. De ringnut wordt weer in de naaf gedraaid, de ratchets en veren worden weer in de naaf en body geplaatst, waarna de body weer op de naaf en as wordt geschoven. De ratchets worden door de veren tegen elkaar gedrukt, waardoor de body de naaf meeneemt als je de pedalen rondgooit, en de body vrijloopt als je de pedalen stil houdt. Als laatste worden de einddoppen weer op de as geschoven.
En dan loopt de naaf weer alsof het een nieuwe is.